maandag, januari 16, 2006

Het idee: een wereldreis

27 mei 2005:

Op vrijdag 27 mei 2005 waren Moira en ik precies 5 jaar samen. Om dit te vieren zijn we gezellig uit eten gegaan en tijdens het eten hebben wij over van alles en nog wat gesproken. Zo hebben wij het ook gehad over onze vrienden Jolanda en Frederike die bezig zijn met een wereldreis en toen al 4 maanden onderweg waren.

Zelf heb ik ook vaak gedacht over een langere reis maar ben altijd in de overtuiging geweest dat dit voor mij niet meer mogelijk was, omdat ik inmiddels een eigen huis had en een goede vaste baan. Dit idee bleef echter wel altijd actueel als ik 's avonds naar huis reed vanuit school en trouw luisterde naar "Weg met BNN", een radioprogramma voor backpackers.

En ineens zag ik het licht tijdens dat etentje met Moira, we doen het gewoon lekker wel! Moira was hevig geschokt maar zag al snel de positieve kanten van het plan. Nog die avond hebben wij het idee aan mijn ouders voorgelegd die redelijk neutraal reageerden en waarschijnlijk dacht: eerst zien, dan geloven.

Een dergelijk plan moet rijpen en eerst eens goed worden overdacht en we hebben dus ook niet direct acties ondernomen. Maar in de weken erna hebben wij toch steeds meer mensen verteld over ons plan om minimaal 1 jaar lang op reis te gaan...

Geen opmerkingen: