maandag, januari 16, 2006

Aanzoek

2 juli 2005:

Eurodisney is de plaats voor een romantisch tafereel, dat uiteindelijk plaatsvond in het restaurant Planet Holleywood. Dat moet Joost hebben gedacht toen hij op 1 juli 2005 onder de douche stond met het idee "ik ga haar eens verassen met een huwelijksaanzoek".

Die ochtend heeft hij op zijn werk niet zoveel gedaan, maar in plaats daarvan heeft hij tickets naar Parijs gezocht en heeft een hotel in Eurodisney gereserveerd (waar ik helemaal gek van ben). Daarna is hij tussen de middag vertrokken van zijn werk om thuis de tassen te pakken om mij te verassen op mijn werk en te ontvoeren naar Eurodisney. Ik ging maar mee, niet wetend wat mij te wachten stond. Eerst naar het station en met de trein naar Schiphol. Oh, dat zal vliegen worden dacht ik en ja hoor bij de gate wist ik het: Parijs.

In Parijs zijn we de stad in gegaan om de eifeltoren te bekijken en even lekker te eten. Laat op de avond de metro genomen naar het het park om daar om twaalf uur nog in te checken in ons hotel Santa Fe.

De volgende dag (voor Joost de grote dag) zijn we naar het park gegaan. Er was nog niets vreemds aan de hand, al deed Joost wel een beetje gek en zenuwachtig. Hij wilde me tijdens die dag ook kwijt zien te raken, wat hem niet echt goed lukte. Maar tijdens de parade lukt het hem. Nu weet ik dat hij toen de ring is gaan kopen voor zijn plan.

Op de terugweg die middag zijn we nog even langs "The Village" gegaan om een restaurant te reserveren. Ook hierbij deed Joost een beestje vreemd, hij wilde mij weer van zich afschudden. Dit lukte wederom niet, maar toen hij bij Planet Hollywood naar binnen wilde gaan ben ik niet met hem meegegaan. Ze hebben daar een hele lange trap naar de ingang en ik had geen voeten meer over van die dag in het park. Het duurde lang, maar het was hem schijnbaar gelukt.

Die avond kreeg ik toch wel een heel speciaal toetje: een ijsje met een ring met allemaal kleine Mickey Mousjes erop. Ik begreep het niet meteen, maar toen hij op zijn knieƫn ging en 2x De vraag stelde begreep ik het. In het bijzijn van 200 luid roepende en joelende mensen heb ik toen zijn vraag met "JA" beantwoord.

We hebben onze verloving nog tot in de late uurtjes gevierd en zijn de volgende dag teruggegaan naar Nederland.

Geen opmerkingen: