zondag, september 02, 2007

Nog steeds op Ko Phi Phi

Het eerste plan was ook om verder te gaan reizen op 31 augustus 2007, maar plannen zijn er om te wijzigen. Het bevalt ons hier zo goed dat we langer blijven het is nog onbekend of we tot woensdag 5 september 2007 of tot zaterdag 8 september 2007.

De afgelopen dagen heb ik vooral veel geluierd,gelezen en gezwommen, dit omdat Joost moest werken.

Joost die heeft vandaag zijn eerste duiken gemaakt, ik ben mee gegaan om te snorkelen.
Vanmorgen 7.30 uur onze tijd moesten we bij de duikschool zijn na een kop koffie zijn we gelijk naar de boot toe gegaan in de haven. Het was nog niet zo makkelijk op de boot te komen elke ochtend gaan er ongeveer 5 a 6 boten uit varen voor het duiken. Er zijn hier ook onwijs veel duikscholen dus niet zo vreemd. Die boten staan allemaal achter elkaar en dus moet je over deze boten heen om bij je eigen boot te komen.

Daarna zijn we ongeveer 30 minuten gaan varen om bij de eerste duikplek Bida Nok aan te komen. Daar ging Joost zijn eerste duik maken eigenlijk een soort review om te kijken of ie alles wat ie geleerd had nog wist (hij heeft voor het laatst 2 jaar geleden gedoken). Het ging allemaal goed en hij had een goede duik. Na het duiken is de boot verder gevaren voor een plek om wat uit te rusten en wat te eten. Ik ben toen even gaan snorkelen maar helaas was er weinig zicht dus niet zoveel vissen gezien.

Na het lunchen zijn we doorgevaren naar de volgende duikplek Phi Lay Wall. Daar heeft Joost zijn tweede duik gemaakt dat was meer een fundive. Ik ben toen op de boot gebleven ik mocht ook snorkelen maar had er niet zoveel zin in omdat ik last had van zeeziekte. Hij had een hoop vissen gezien en ook schildpadden.

Daarna zijn we terug gevaren met de boot en toen heeft Joost bij de duikschool zijn logboek bijgewerkt en zijn we terug gegaan naar het hotel om ons op te frissen. Daarna even wat gegeten en weer terug gegaan om wat uit te rusten.

Dit was weer even een bericht vanuit Thailand.

de foto's

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lijkt me heel erg vervelend om met zo'n uitzicht wakker te worden ;-)
Als ik jullie was zou ik voorlopig mooi daar blijven zitten als het je zo goed bevalt. Jullie hebben tenslotte tijd zat!!!!!!!
Leuk dat jullie teksten bij de foto's hebben gezet. Geeft toch weer iets extra's aan de foto en aan wat jullie zoal doen.
Wat een luxe hotel zeg!!!!! Super gaaf.
Duiken lijkt me ook zalig om te doen. Kon ik maar mee. Snorkelen is ook al hartstikke gaaf om te doen.
Die cocktails zien er ook erg lekker uit en een wandeling langs het strand is ook zeker niet verkeerd.
Neem nou maar van ons aan: gewoon nog lekker even op Phi Phi blijven.
Jullie beginnen net, dus jullie moeten goed uitgerust zijn. En pas verder gaan als Joost klaar is met z'n werk. En dat duurt nog wel even............ :-)
Leuk dat jullie zo vaak berichtjes schrijven en foto's sturen.
Is echt leuk om hier te zien en te lezen. Alsof we er bijna zelf bij zijn. Hi,hi,....

Groetjes van Colinda en Agnes

HAVE FUN !!!!!

Anoniem zei

Joost, supergaaf.. wat een omgeving..Leuk dat jullie op zoek zijn naar niet verziekte plekjes door touristen.. Lijkt me wel wat
Las dat je veel aan het werk bent voor je 2e werkgever.. (niet Videoland dus).
Ik zal niet veel zeggen, behalve dat we het niet erg zouden vinden als je na je wereldreis weer bij ons zou werken :-)
HEEL VEEL plezier ( weer die caps !!)
Groeten
Frans Tomeij